تفاوت بین طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
تفاوت بین طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی
یک شنبه 30 مرداد 1401 ساعت 9:34 | بازدید : 51 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

هنگامی که صحبت از بهبود ظاهر و عملکرد خانه یا بخش ­هایی از آن می­شود، اغلب کلمات "بازسازی" و "طراحی دکوراسیون داخلی" را می­شنویم. بدون شک این گزینه­ ها سرمایه­ گذاری­های ارزشمندی هستند، اما از جهات زیادی با هم تفاوت دارند. طراحی دکوراسیون ساده ­ترین و مؤثرترین گزینه برای صاحبان خانه ­هایی است که به دنبال تازه کردن خانه ­های خود هستند. شما می­توانید با استفاده از یک لایه رنگ تازه، آویزان کردن مجموعه ­ای جدید از پنجره ­ها و جایگزینی فرش قدیمی خود با یک فرش جدید، ظاهر اتاق خود را به روز کنید. خلاص شدن از شر درهم و برهمی را می­توان طراحی داخلی در نظر گرفت، به خصوص اگر به فکر اضافه کردن قفسه یا انباری جدید برای نگهداری اشیاء قیمتی خود باشید. حتی تنظیم مجدد دکوراسیون داخلی برای به روزرسانی ظاهر خانه شما کافی است. بازسازی تغییر ساختار یا شکل یکی از اتاق‌های خانه شماست. به عنوان مثال، اگر می­خواهید آشپزخانه یا حمام را بازسازی کنید، انتظار داشته باشید که ظاهر آن تغییر کند. این شامل تخریب سازه­ های داخل یا جابجایی وسایلی مانند لوله­ کشی است. هنگامی که کل اتاق از همه چیز خالی شد، متخصصان می­توانند ساخت و ساز را برای تغییر طرح و چیدمان موجود آغاز کنند.

پروژه بازسازی و طراحی داخلی

دو نوع از پروژه­ های طراحی داخلی که رایج­ ترند، بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی هستند. نقطه شروع هر یک اغلب مشابه است: یک مشتری می­داند که می­خواهد چیزی را در مورد فضای خود تغییر دهد و آن­ها به سراغ یک طراح می­آیند تا ایده ­ها و خواسته­ های خود را به واقعیت تبدیل کنند. در مورد پارامترهای پروژه بحث می­شود - بودجه، لیست خواسته­ های آن­ها و هر ایده­ای که ممکن است داشته باشند. طراحی دکوراسیون یک فضا معمولاً شامل یک پیمانکار نمی­شود. ممکن است با نصاب کاغذ دیواری تماس گرفته شود، یک اتاق کار برای پرده ­ها، بالش ­ها یا ملافه­ های سفارشی، روکش داخلی، نقاش، نصاب کفپوش یا برقکار، اما هدف این است که یک فضای موجود را بگیرم و به آن جلوه­ای بدهم. به دلیل تغییرات ساختاری که پروژه­ های بازسازی نیاز دارند، اغلب بیشتر از طراحی داخلی طول می­کشد و بیشتر درگیر می­شوند. کار اغلب در چندین بخش از خانه به طور همزمان انجام می­شود. فرآیند بازسازی معمولاً تعداد معینی از مجهولات را نشان می­دهد. پاره کردن چیزها اغلب موارد غیرمنتظره را آشکار می­کند، نیاز به بازنگری در برنامه ­ها، یا حتی بردن طرح در جهتی متفاوت دارد. پروژه­ های طراحی دکوراسیون داخلی به جای بازسازی فضا، بر آنچه که یک اتاق را پر می­کند تمرکز می­کنند. یک آشپزخانه می­تواند کاملاً جدید به نظر برسد بدون اینکه دیوارها را خراب کند یا کابینت­ ها را تغییر دهد. رنگ آمیزی کابینت­ های موجود، تعویض کانترها، نصب نورپردازی و پشتی جدید و حتی افزودن سخت ­افزار کابینت جدید می­تواند ظاهری کاملاً جدید به فضا ببخشد. من متوجه میشوم که با بازسازی یا طراحی دکوراسیون داخلی، اغلب چیزی وجود دارد که من آن را "خزش طراحی" می­نامم. تازه کردن اتاق خواب می­تواند باعث شود به حمام اصلی خود نگاه کنید و بگویید: "کاش این حمام به همان اندازه زیبا بود!" هم بازسازی و هم طراحی دکوراسیون نیاز به توجه به جزئیات، سازماندهی و نگاه عینی طراح دارد. همه ما موجودات عادت هستیم و می‌توانیم به نحوه ظاهر و عملکرد فضاها عادت کنیم، حتی اگر مناسب ما نباشند. برای من سرگرم کننده است که نگاه خارجی را ارائه کنم که مشتریانم را وادار می­کند فضاهایشان را به شیوه­ای کاملاً جدید ببینند - حتی انتقال مبل به یک مکان جدید می­تواند ذهن را متحیر کند و الهام­ بخش برنامه­ ریزی برای بقیه فضا باشد. هر پروژه دکوراسیون داخلی می­تواند هیجان­ انگیز باشد و می­تواند فراتر از آنچه شما در ابتدا پیش­بینی می­کردید گسترش یابد. چه در حال بازسازی یا طراحی دکوراسیون باشید، نتیجه نهایی همچنان فضایی عالی است که کاربردی­ تر و جذاب­تر از قبل است.

تفاوت بین یک طراح داخلی و یک پیمانکار چیست؟

ما می­دانیم که بازسازی خانه شما چقدر می­تواند استرس­ زا باشد، به همین دلیل مهم است که افراد و شرکت مناسب را برای کار با آن­ها استخدام کنید. ممکن است طراحان داخلی و پیمانکاران خدمات مشابهی را ارائه دهند، اما با این وجود تفاوت­ هایی بین این دو وجود دارد. بنابراین چه کسی را باید برای پروژه بازسازی خود استخدام کنید - طراح داخلی خلاق یا پیمانکار مدبر؟ اجازه دهید نقش­ه ای مختلف آن­ها را در این مقاله توضیح دهیم تا بدانید که چگونه بین این دو تفاوت قائل شوید و انتخاب کنید.

نقش­ های آن­ ها

طراح داخلی فردی است که در برنامه ­ریزی و طراحی دکوراسیون داخلی تخصص دارد. همانطور که عنوان آن­ها نشان می­دهد، آن­ها به شما کمک می­کنند تا فضای داخلی خود را بر اساس ترجیحات شخصی و سبک زندگی خود با استفاده از طرح­ها و نقشه­ های سه بعدی طراحی کنید. جدای از آن، آن­ها با پیمانکاران در محل هماهنگی می­کنند و در طول ساخت و ساز به شما به روزرسانی می­کنند. از طرف دیگر یک پیمانکار به عنوان سازنده خدمات ساخت و ساز ارائه می­دهد. آن­ها در برنامه­ ریزی و طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمکی نمی­کنند. در عوض، آن­ها به اجرای برنامه­ های طراحی شده توسط طراح کمک می­کنند و ایده ­ها را به عنوان سازنده به واقعیت تبدیل می­کنند. آن­ها فرد مورد علاقه برای نجاری و کارهای ساختمانی برای بازسازی شما هستند.

مزایا و معایب آن­ ها

طراح داخلی

مزایا

خدمات ارائه شده توسط طراحان داخلی در مقایسه با پیمانکاران اصلی جامع­تر است. آن­ها به ایجاد طرح­ های پیشنهادی و نظارت بر پیشرفت ساخت و ساز از طرف شما کمک می­کنند و هر مشکلی را در سایت حل می­کنند. طراحان همچنین به شما کمک خواهند کرد که کار ساخت و ساز را به پیمانکاران ساختمان واگذار کنید و خدمات اضافی و یا مشاوره پس از بازسازی ارائه دهید.

معایب

شرکت­ های طراحی دکوراسیون داخلی به دلیل خدمات اضافی طراحی و مدیریت پروژه که پیمانکار قادر به ارائه آن­ها نیست، تمایل دارند هزینه حرفه­ ای بالاتری را دریافت کنند. اکثر شرکت ­ها کل پروژه را به یک پیمانکار ساختمانی شخص ثالث نیز برون­ سپاری می­کنند، به این معنی که کار ساخت و ساز ممکن است با کیفیت نباشد.

سازنده: پیمانکار

مزایا

در مقایسه با شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی، هزینه‌های پیمانکاران در جیب شما راحت‌تر است، زیرا آن­ها خدمات اولیه را با قیمت پایه ارائه می‌کنند. آن­ها برای افرادی که از قبل ایده ­ای از آنچه می­خواهند دارند و می­توانند به موقع بازسازی خود را مدیریت کنند عالی هستند.

معایب

پیمانکاران در قبال هرگونه خطا و ناهماهنگی کمتر پاسخگو هستند. آن­ها به احتمال زیاد تمام مسئولیت­ ها را به مشتریان خود منتقل می­کنند و ادعا می­کنند که آن­ها فقط دستورالعمل ­ها را دنبال می­کنند. علاوه بر این، آن­ها فقط گزینه­ های سفارشی­ سازی حاشیه ­ای را ارائه می­دهند و تمایل دارند فقط آنچه در قرارداد توافق شده است را انجام دهند. آن­ها همچنین به مشارکت بیشتر مشتری نیاز دارند زیرا شما کسی هستید که بر روند بازسازی نظارت می­کنید. با توجه به موارد زیادی که باید به آن­ها توجه کنید، چگونه تصمیم می­گیرید به چه کسی نزدیک شوید؟ انتخاب پیمانکار در نهایت به نیازهای بازسازی و بودجه شما بستگی دارد. اولاً، بودجه خود را در نظر بگیرید، آیا مایلید برای خدمات شخصی‌سازی شده توسط طراحان دکوراسیون داخلی هزینه بیشتری بپردازید یا بودجه کمتری دارید و فقط می‌توانید از عهده یک پیمانکار برآیید؟ همچنین باید نوع و میزان بازسازی را که در نظر دارید در نظر بگیرید. آیا از قبل طرحی در ذهن خود دارید؟ عالی! سپس پیمانکاران بهترین گزینه برای شما هستند زیرا آنچه را که از آن­ها می‌خواهید مطابق طرحی که ارائه کرده‌اید انجام می‌دهند. اگر در مورد طراحی دکوراسیون داخلی خود مطمئن نیستید، باید از پیمانکاران دوری کنید، زیرا آن­ها به ندرت در مورد برنامه­ های شما مشاوره ارائه می­دهند. و بازسازی­ های کوچک مانند نصب یک کابینت جدید یا اضافه کردن کفپوش جدید به یک اتاق یک نفره ممکن است نیازی به طراحی دکوراسیون داخلی نداشته باشد. اما اگر در حال انجام تعمیرات اساسی در خانه خود هستید، پس یک طراح داخلی می­تواند به شما کمک کند تا بر کل فرآیند بازسازی برای شما نظارت داشته باشد و در دراز مدت از سردرد شما جلوگیری کند.

تفاوت بین طراحی دکوراسیون داخلی و بازسازی




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 12
:: بازدید سال : 23
:: بازدید کلی : 1940